Wednesday, June 3, 2009

From my EYE - GAMBAR



EYE 1st-xtau kenapa sejak akhir2 ini aku suka ambil gambar..(dri dlu lagi pun) xkira guna aper..etc Phone aku ker (3250 - 2mp)(SE e910i -dah rosak) @ kamera pejabat aku (canon-hehe curi2 guna) atau EOS mak aku punya (dasat tu beb). memang syok ler...lagi bila aku tgk balik gambar2 yang aku amik...feel tu menusuk dalm jiwa beb. Aku mmg ada simpan gambr2 dari dlu sampai skrg. Yang aku nak cite nie bagai mana melalui gambar aku leh guan sebagai medium untk meceritakan perjalann/kisah hidup..dan bla..bla..bla. ibarat membaca sebuah buku cerita- gambar juga mempunyai kisah yang banyak untuk diterjemahkan oleh para yang melihat gambar itu.
Satu lagi aku suka bagi gambar kat org..aku nak org yg terima gambar mereka itu gembira.
itu sudah cukup untuk buat aku rasa (..........)
*Persoalan yang menarik aku lagi adalah..setiap org memberi gambaran yg berbeza dan unik.. itu sungguh luar biasa
ada xorg gunakan gambar sebagai alat untuk bercerita?
melalui gambr kita boleh menembusi dunia? em..
Leonardo da Vinci/picasso
sekarang kita pun boleh jadi mcm diorg wpun xpdi melukis.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.