Sunday, June 21, 2009

Muzik - satu arah kewujudan budaya & prinsip hidup

Ear to EyE - 7th : Muzik - kalau nak ckp pasal muzik nie - semua org tau, phm.. Masing2 punya minat yg pelbagai - kalau nak kira lagu - dari kecil sampai besar beribu lagu kita selalu dgr dari pelbagai medium - dari zaman radio pusing-tv hitam putih (aku xsempat) lahir je dah dpt tv caler jenama JVC - walkman-err..masa tu abg aku pki-aku tgk aje psal kecik lgi- time raya pegi jalan2 tgk Hi-Fi sony,keenwod, mmg umah org kaya lah tu. xpun tumpang keta pakcik aku dgr radio -Dari kecik aku selalu dihidangkan pelbagai2 lagu - em..biasa lah lau ada abg yg advand ttg muzik & lagu nie pengaruh pun ikut sama - Black Metal-Heavy Metal - asyik dgr kaset die aje - 1 rak kaset yg jenis heavy metal lau aku dgr blik skarg sure pecah kepala aku - nak sebut pun susah sebut kumpulan aper (oversea + malay) Emm.yg best bgi aku Cromok + ada lgi satu band luar. Bila dh besar skit - dah pdi eja bru lyn band2 Mainstream - (pakcik aku lyn Rusty Blade masa tu aku pun lyn - yg ingt tgk rambut Yantzen terbang semacm - kaset warna putih - dlm blik die yg aku ingt ada poster - Sofie-Rusty Blade-wings-search-dll-
YANG MENJADI PENGARUH DLM HIDUP AKU-aku membesar dgn lagu kumpulan nie - SEARCH - fuh.mmg gila aku dibuatnya. dlu xtau kump.aper main dgr aje lagu2 dri kaset yg xntah dri mana (rak abg aku) layan-sampai ler skrg lau kwn2 aku tgk HPhone aku penuh dgn lagu2 die -siap ada koleksi.sampai skrg member2 aku yg otai2 pun duk lyn lagu berhantu-

aku skit kepala - to be cont....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.