Tuesday, June 16, 2009

From mY EYE - eYe2eYe

Eye to Eye 6th - Nak Englishkan Cerita ni langkah aku sumbang - dek kekurangan kemahiran tatabahasa-bhs melayu ok cuma nak try lak omputih...Kataku didlam hati - monolog ini berlagu sewaktu dgn masa untk mcri sebuah kisah yg harus ku coretkan bgi memenuhi ruang blog ini - (boleh jdi ingin seperti yg lain - mhabiskan waktu untk -Updates Blog- org kata!) Zaman skrg Blog mcm kperluan kot - siapa ada blog kira updates hbs - mcm sejarah Email ler memula dlu - Siap mintak tu,tanya email - ko ada email? ceh..tanya untk bgitau yg die tu ada email addres hehe - monolog humor itu sekdar mgusik jiwa sendiri yg sbenarnya kelaparan mnanti waktu Sarapan. Mmg sudah lama aku lihat blog2 kwn2, blog sana,blog sini,kisah Raja Petra..pelbgi lgi blog..cis..tergeliat nak sebut blog - maklumlah baru je terjun. Em..dimana bermulanya disini - stelah mbaca blog sepupu (leeza.blogspot.com) entah tiba2 dtg pula dri nurani suci untk aku BerBLOGGer. Credit to leeza Tgk leh jdi platform untk berkarya - cepat2 aku palitkan dakwat komputer ini dgn kehalusan tangan menekan papan kekunci - Sebenarnya bgimana ia mjdi eYe2eYe - sebenarnya dlm hidup aku ini ada "hutang" @lebih kepada hasrat hati@cita2 yg terbengkalai selama ini - Kira hajat xsampai - kalau dulu waktu zaman perskolahn diawal musim - murid2 bangun kenalkan diri dan bgitau cita2 anda - ceh.pastu skrg mesti xjdi sperti ape yg dicita2kan Keinginan yg aku ckp tdi ialah - Menerbitkan sebuah buku -cerpen,novel,nukilan, mari bercerita hehe..emape lgi. Keinginan itu dtg waktu aku mgikuti kelas kesusasteraan (kesusahan kefahaman melampau) dgn kertas kerja pd waktu itu - mcri satu karya utk dikaji dlm konteks sastera-dri segi jln cerita,tajuk,gaya bhs,'Siapa Penulis", em..serta byk lgi yg perlu aku Kupas - fuh.masa tu (kenapa lah aku nie kurg pandai dlm sains ker,prinsip akaun ker,pdagangan ker) ceh math pun fail sokmo) mmg agak sukar untk myiapkan kertas kerja itu + dgn kurang minat.Tpi melihat kesungguhan cikgu sastera aku (mak aikh sekali die marah, die tenung budak2 smpi keluar biji mata-kisah benar) + penah skli die LEMPAR AKU Kat luar dek kerana melakonkan watak 2 sekaligus dlm teater kelas aku (hbs bila aku baca part aku watak aku tu berSEMBANG plak +waktu tu aku pegang 2 watak-Kwn2 aku stil ingt lgi kisah pengajaran yg Cikgu sastera aku "AJAR". Dgn beberapa kajian2 aku buat - bbincang gan partner aku akhirnya aku ckp "SIAP" tpi cikgu aku kan lebih bgs - xpuashati so kena return blik edit - fuh-mmg berCINTA Betul - jdi siap ler - A.SAMAD AHMAD dri sudut hati2 MMY & karya2 yg diterbitkan beliau - Dan waktu tu aku rasa ingin mjdi seperti pkarya2 yg terbitkan karya2 dlm kajian aku kerna mmg menarik dan mjdi kepuasan yg amat bbeza.\= tpi skrg masa berlalu dan berlalu kini tanpa sebarang bentuk bhn bacaan yg terbit hasil karya aku - xpe aku akan wat kaji2 & mdlmi ilmu persuratan skit - tgu ler k. SELAMAT BERKARYA - The World No Borders -
to be contineu....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.